5 Eylül 2019 Perşembe

Spinal Sezaryen ve Sonrası

Alya'nın doğum hikayesini "Merhaba Alya Ela!" post'unda paylaşmıştım. Orada da yazdığım gibi normal doğum olmasını çok istemiştim ve bunun olabilmesi için 40 haftalık hamileliğimin hamile olduğumu bilmediğim ilk 4-5 haftası dışında her gün, saat, dakika elimden geleni yapmıştım. Beslenme, spor, dinlenme, araştırmalar, kitaplar, kurslar, vb her konuda hazırlandım. Kısmet olmadı ama şu an kollarımda dünyanın en büyük mucizesi olduğu için her şeye şükrediyorum. Tüm çabalarımın bana sağlıklı bir bebek olarak döndüğünü biliyorum, yöntem normal değil spinal sezaryen olmuş olsa da.

Spinal sezaryen ve sonrasında yaşadıklarımdan biraz daha detaylı bahsetmek istiyorum. Spinal tercih etme sebebim bebeğimin doğumunu görüp, ten tene temas yapma şansına erişmek ve hızlıca odama geçip onu emzirebilmekti. Bunların hepsini de yaptım ve tek kelimeyle muhteşemdi. Ancak doğumun sonrasındaki gün başlayan boyun ve baş ağrısı bana azap yaşattı. Günde 3 ağrı kesici iğne bile ağrılarımı dindirmedi. Boynu tutamama, baş dönmesi, kulaklarda çınlama, denge kaybı, bulantı gibi ek yan etkiler de cabası. Araştırmalarıma göre bu durum çok sık olmasa da görülebiliyormuş ve beyin omurilik sıvısı kaybından kaynaklanma ihtimali yüksekmiş. Ağrılar görüldüğü takdirde ilk 3 günde azalıp geçme eğilimindeymiş. Kafein ve bol sıvının ağrıyı azaltan etkisi ispatlanmış. Uzun süre geçmemesi halinde spinalin yapıldığı yerden kişinin kendi vücut kanı ile kan yaması yapılabiliyormuş. Çok şükür ki benim için bu işleme gerek kalmadı. Sezaryen sonrası 5. günümde ağrı kesici iğnesiz günü geçirebildim. Ağrılarım 4 gün boyunca devam edip 5. günde kendiliğinden azaldı ve minik kuzumu emzirirken boynumu daha rahat tutabilmeye başladım. Sonrasında ise her gün azalarak tamamen geçti. 

Nadir de olsa benimki gibi vakalar görülebiliyormuş ama hiç bir şey çekilmez değil. Şu an doğumun üzerinden tam 2 hafta geçti ve o günler sanki çok daha geride kalmış gibi hissediyorum. Yaşanılan duygu yoğunluğu ve aynı zamanda Alya'nın full time mesai tadındaki yoğunluğu o günleri unutturdu bile. Yaşadığım ağrılara rağmen şu an tekrar aynı anı yaşayacak olsam, yine genel anestezi yerine lokal anestezi tercih ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder