12 Eylül 2019 Perşembe

Hamilelikte Kaç Kilo Aldım?

Hamilelik dönemim 55 kilo ile başladı. Doğum için hastaneye gittiğim hafta en son tartıldığımda 62 kiloydum, yani toplamda 7 kilo aldım. Doğum sonrası hastaneden çıkarken tartıldığımda 58 kiloydum. Alya 3 kilo doğdu, yani sezaryen pek kilo verdirmiyormuş, ya da en azından bende öyle oldu :) Ama şunu anladım ki emzirmek çok kilo verdiriyor, zira Alya şu an 17 günlükken tartıldığımda 53,5 kg çıktım. Hamilelik öncesi kilomun da altına düşmüşüm. Aslında bu pek tercih ettiğim bir şey değil, özellikle de spor yapamadığım ve hareketsiz kaldığım bu dönemde kas kaybı yaşamak istemiyorum. Yandaki fotoğraf 8 Ağustos'ta pilates dersinden, yani doğumdan 14 gün önce çekilmiş.

Hamilelikte beslenmeme çok dikkat ettim. Çok yemedim ama az da yemedim. Beslenmemi yaptığım spor programına göre ayarlamaya çalıştım. Kalori hesabı yapmadım ama almam gereken protein, karbonhidrat ve yağ miktarını makrolar olarak Fatsecret programı üzerinden takip ederek dengeli beslendim. Protein ve yağ oranı yüksek bir beslenme uyguladım, karbonhidrat tüketimim sınırlıydı. Yani börekler, çörekler, makarnalar, pilavlar yemedim. Tatlı neredeyse hiç yemedim, doğal şeker olarak kuru ve yaş meyveleri tercih ettim. Beslenmemi akşam saatlerine pek yaymadım, çünkü özellikle son aylarda vücutta mideye kalan yerin azalması dolayısıyla mide asitlerinin dışarı çıkmasından ötürü mide yanması sorunu yaşıyordum ve bu gece uykumu da çok etkiliyordu.

Hamilelikte çok kilo almamam hamilelik dönemindeki yaşam standardımı oldukça arttırdı diye düşünüyorum. Ben çok şanslıydım ki riskli bir hamilelik dönemi geçirmedim. Son ana kadar her işimi kendim yaptım. Doğum için hastaneye yatış yaptığım gün bile sabah akşam köpeğimi ben çıkardım, pilates dersine gittim, tüm evi sildim süpürdüm ve daha pek çok ev işi yaptım. Hamilelik sonrası hamilelik döneminden daha zor geçiyor diyebilirim. Lohusalığımın 21. bugününde normal hayata dönmek için çabalarım hala devam ediyor :) Özellikle de bağırsak sorunlarını çözemiyorum maalesef, hamilelik döneminde yaşamadığım bağırsak sorunları beni bu dönemde rahat bırakmıyor. Evrene bunu da aşacağıma dair pozitif mesajlar gönderiyorum, bu da geçecek Allah'ın izniyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder