22 Eylül 2019 Pazar

Bebek Doktoru Sorunsalı

İlk haftamızda doğum yaptığım hastaneye kontrol için gitmiştik. Doktor Alya’yı muayene etti, kilosuna baktı ve hastane çıkışına göre 400 gram kadar almış olduğunu gördü. Eklemek isterim ki kilosu 3300 olmuştu, öyle yüksek kilolardan bahsetmiyorum. Bunun üzerine doktor bana dönerek “bu kadar hızlı kilo almasın, çok almış” dedi. Bu arada yine eklemek isterim ki Alya sadece anne sütü ile beslenen bir bebek, mama vs. vermiyoruz. 

Doktorun bu sözü üzerine ben baya stres yaptım. Sonuçta yeni anneyim ve her ne kadar çok okumuş ve danışmanlık almış da olsam yenidoğan tecrübem çok sınırlı. Doktor diyorsunuz ve sözüne uymaya çalışıyorsunuz. O gün eve gidip Alya’yı saatli olarak emzirmeye başladım. Bebişim aranıyor, belli ki aç ama 2 saat geçmedi diyerek beslemedim. Aynı günün akşamında gerçekten tükenmiştim. Bebeğim ağlıyordu ve ben başlarım doktoruna diyerek memeyi dayadım. Doktorun tavsiyesini bırakmamla Alya’nın huzursuzluğunun bitmesi de bir oldu. 

Kendi ebemiz Özlem’e ve birkaç kişiye daha sorduktan sonra doktorun bizi ne kadar yanlış yönlendirdiğini öğrendim. Doktor da olsa kafanıza yatmayan şeyleri sorgulayın lütfen, zira bu gibi çok yanlış yönlendirmelerle kendinizi sağlıksız bir durum içerisinde bulabilirsiniz. 

Anne sütünün bebeğe ne kadar verileceği ile ilgili olarak edindiğim bilgiler şu şekilde;
1- Anne sütü bebeğe bebek her istediğinde verilebilir
2- Saatli emzirme programı uygulamak doğru bir yaklaşım değildir
3- Anne sütü ile alınan kilolar zararlı ve kalıcı değildir
4- Anne sütü vermek obezite riskini azaltır
5- Yenidoğan bir bebek sadece anne sütü ile besleniyorsa kilo hesabı yapmak doğru değildir

Doktoru zaten değiştirecektim ama bu olay iyice vesile oldu. Şu an bebek doktoru arayışım sürüyor, elimde tanıdığım ve güvendiğim kişilerden aldığım isimler var. Hepsini tek tek arayıp bilgi alarak karar vereceğim. Jessie’nin veterineri yavruluktan beri aynı ve çok memnunum, Alya’da da aynı memnuniyeti yakalayabileceğimi ümit ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder