25 Ekim 2019 Cuma

2. Ay Aşılarımız

Bugün 2. ay aşılarımız vardı, rota virüs aşısı da dahil aynı günde 4 aşı olduk. Sabah erkenden kalktık, hele ki beni uyku tutmadı bu kadar çok aşı aynı gün nasıl olacak diye. Sabah 5:30 gibi son kalkışımı yapıp Jessie’yi çıkardım, oğlum da şaşırdı ama mutlu oldu tabii ki dışarı erkenden çıkmış olmaktan 😊

Alya’yı güzelce giydirdim, süsledim, saçını tarayıp saç bandı taktım 😊 Saat 9’da sağlık ocağındaydık. 2. ay sağlık bakanlığı aşıları verem, karma ve pnömokok. 3 aşı aynı gün yapılıyormuş. Alya normalde huysuz ve ağlayan bir bebek değil. İlk defa aşılar dolayısıyla bu kadar ağladı. Şimdiye kadar en uzun ağlaması 1 dakikayı bulmayan yavrum ilk defa gerçekten ağladı bu sefer ve ancak sling içine koyunca sakinleşti. Ebemiz ateş yapma ihtimaline karşın Calpol şurup içirdi ama sonrasında doktorumuzdan azar işittik şurubu içirdiğimiz için. O kısma geliyorum birazdan. 

Bebeğim sakinleşince sağlık ocağından çıkıp doktorumuzun muayenehanesinin yolunu tuttuk. Zira özel aşı olan rota virüs aşısının da aynı gün yapılması gerekiyormuş. 2. ay kontrolümüz ve rota aşımız da öğlene kadar bitmişti. Doktorumuz ilaç yanlısı bir doktor değil ve şurubu ona danışmadan verdiğimiz için bizi biraz payladı. “Zaten oradan çıkıp buraya geliyorsunuz, neden verdiniz şurubu” dedi. Aslında benim aklıma doktora danışmak gelmişti fakat sağlık ocağındaki ebesi “bunu vermezseniz yarım saat sonra bu çocuğu tutamazsınız, asla durmaz” dedi. Ben de yolda çocuğum huzursuz olmasın mantığıyla yaklaştım. Tecrübesizlik de var tabii ki ama ders oldu, bir daha doktoruna sormadan en ufak bir adım atmayı düşünmüyorum. 

Doktorumuz gereksiz panik yapan biri değil ki bence bu çok önemli bir özellik bir doktorda. Doktorumuz ateş olması ihtimaline karşı bir fitil reçetesi yazdı ve ateşi 38.2’yi bulursa önce kendisine haber vermemizi, sonrasında fitili kullanma konusunda karar vereceğimizi söyledi. “Ateş olacak diye kafanızı bulandırmayın, olmayadabilir, sürekli ateş ölçer ile ölçüm yapmanıza gerek yok, nasılsa düzenli emziriyorsun, emzirirken zaten anlarsın” dedi. Bir doktorda en sevdiğim yaklaşımdır bu, gerekli bilgi ve gerekebilecek önlemleri belirtmek fakat ortada henüz bir şey yokken panik yapmamak.  

Geçen hafta kalça ultrasonu çektirmiştik. Onun sonucunu da doktorumuza gösterdik.
Ultrason sonucu gayet iyi çıkmış, espritüel doktorumuz sonuca bakıp “Alya rahatlıkla dansöz olabilir bu sonuca göre” dedi 😊

Saat 13:00 gibi eve geldik, Alyakuşum öğleden sonra boyunca bolca emdi ve bolca tuvaletini yaptı. 2 saat kadar da uyudu, sonra Jessie’yi de alıp kısa bir yürüyüş yaptık ve akşamları rutin uyku saatimiz olan 19:00-19:30 arası uykuya geçti kuzum. 

Şu an saat 22:22 ve allaha bin şükürler olsun ki henüz en ufak bir sızlanmamız ve ateşimiz olmadı. Ara ara gidip alnına bakıyorum, sanırım sabaha kadar da pek uyumadan düzenli olarak kontrol edeceğim. Henüz ateş ölçeri kullanmama gerek kalmadı ve gerek kalmadan da sabahı etmeyi umuyorum. 

Edit: Ateş olmadan geceyi ve ertesi günü geçirdik. Her ihtimale karşı hazırlıklı olmak gerek tabii ki ama aşılar illa ki ateş yapacak diye bir durum da söz konusu değilmiş. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder