20 Eylül 2019 Cuma

Lohusa Modu 29. Gün


Bugün Alya 29 günlük, ben de lohusalığımın 29. günündeyim. Hamilelik ve doğum süreci hayatın içinden, sıradan, birçok kadının yaptığı bir eylem olarak görülse de (en azından ben öyle görüyordum) her aşaması çok zormuş. Doğum sonrasında hala tam olarak toparlayabilmiş değilim. 

Daha önce yazımda yazdığım gibi ilk günlerde spinal sezaryenin yan etkileri ile cebelleştim, yaşadığım baş ağrıları, boyun ve omurga ağrıları çok acılıydı. 

Aynı zamanda bir türlü bitmeyen, düzelmeyen bir kabızlık ve hamilelikten kalan hemoroidlerimle uğraştım ve hala da uğraşıyorum. Bağırsak sorunlarım için 3 kez doktora gittim. Acil, genel cerrahi ve gastroenteroloji. Hamilelik sürecinde kabızlık çekmeyen ben, lohusalık sürecinde kabızlıktan neler çektiğimi anlatmaya kalksam kelimeler yetersiz kalır. 

Kabızlık yetmezmiş gibi bir de gaz sancılarım oldu. 3 saat boyunca hiçbir şekilde çıkmayan bir gaz düşünün. Öyle ki ayakta durulmuyor, yatınca da kıvrandırıyor. O seviyeye geldi ki boş midemle kustum. 3 saatin sonunda azalarak geçti ama resmen süründürdü. 

Bunlara ek olarak sütümün çok olmasından ve ilk haftalarda az sağmamdan mastit oldum, inanılmaz ateşlendim ve titreme nöbetleri geçirdim. Zangır zangır titrerken Alya’yı emzirip altını aldığımı biliyorum. Süt çoksa ve bebeğe fazla geliyorsa meme kanallarının tıkanmaması için belli aralıklarla boşaltım yapılmalı, yoksa bebeğinize hiç süt veremez duruma bile gelebilirsiniz. Ben 2 gün masaj, sürekli sağma, sıcak su banyoları gibi önlemlerle kendim geçirebildim ama baya acı çektim.

Allaha şükür pek çok açıdan çok çok iyiyim, çok çabuk ayağa kalkıp her işimi yaptım ve yapmaya devam ediyorum. Benim yaşadıklarımın çok daha fazlasını ve farklılarını tüm annelerin yaşadığını biliyorum. 

Hamile olan, yeni veya eski doğum yapmış tüm kadınları sevgiyle kucaklıyorum, bu süreçlerin tüm aşamalarından geçtikçe hepsine olan saygım ve hayranlığım inanılmaz artıyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder